westwi78, nie znam inne definicji.. nawet wyprzedzając rowerzystę manewr ten traktowany przez instruktorów nauki jazdy jest jako "zmiana pasa", więc wracając na swój [skorygowany] pas ruchu nalezy to zasygnalizować (oberwało mi się za to wieeeele razy, hihi)
Jak często zdarza Ci się nieużywać kierunkowskazów?
Zwiń
X
-
staram się zawsze używać, czasami się łapię na tym, że nawet na terenie posesji u kogoś z rodziny, mi się zdarza kierunek włączyć :lol: Jednak chyba lepiej jeden kierunek więcej włączyć niż o jeden za mało :wink: W U.K. z kierunkami w mniejszych miastach nie są za pan brat
A w PL faktycznie, duża część wypasionych fur, a może bardziej ich właścicieli - nie używa kierunków do sygnalizacji swoich manewrów na drodze
Może trzeba im specjalny moduł zamontować w aucie o połączeniu telepatycznym z takim kierownikiem
Komentarz
-
-
co Wy pieprzycie :szeroki_usmiech
moja droga, prawko zdawałem w zeszłym roku, jestem na świeżo :szeroki_usmiech :lol:Zamieszczone przez karolcaTak mnie uczyli na kursie (jakieś 4 lata temu).
jak znajdę to Wam podrzuce, ale szczerze mówiąc nie chce mi się, dam se 10 minut na szukanie.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Przyznać się kto zaznaczył nigdy nie używam? :twisted:
[ Dodano: Wto 31 Sie, 10 06:26 ]
Przejrzałem pobieżnie PORD i nic nie znalazłem na temat zwolnienia z obowiązku sygnalizowania przy powracaniu na swój pas przy kończeniu manewru wyprzedzania. Ale podobno w UK nie trzeba tego sygnalizować.Zamieszczone przez szkodaco Wy pieprzycie :szeroki_usmiech
moja droga, prawko zdawałem w zeszłym roku, jestem na świeżo :szeroki_usmiech :lol:Zamieszczone przez karolcaTak mnie uczyli na kursie (jakieś 4 lata temu).
jak znajdę to Wam podrzuce, ale szczerze mówiąc nie chce mi się, dam se 10 minut na szukanie.
Komentarz
-
-
Nie jesteśmy w UK tylko w PL, jeżeli chodzi o wyprzedzanie to nie w tym rzecz że zmieniamy pas i trzeba to sygnalizować ale wyprzedzamy i ten manewr należy sygnalizować a po zakończeniu wyprzedzania, przy wracaniu na właściwy pas ruchu zgodnie z PoRD.
Zamieszczone przez szkodaale ma znaczenie w przypadku drogi o 2 pasach w jednym kierunku -> tutaj przepisy nie każą sygnalizowania powrotu na "swój" pas, chyba, że coś się zmieniło.Mam wrażenie że każdy interpretuje jak mu pasuje a przepisy są jasne.5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
Komentarz
-
-
tacy jesteście dziwni jakby całe Wasze życie toczyło się wg. jakichś przepisów
chyba oczywistą, rzeczą jest, że nie pisałbym o jakichś swoich wymysłach tylko musiałem gdzieś coś takiego wyczytać, zresztą nie musiałem wyczytać tego w pordzie czy innym srordzie, bo oprócz przepisów jest jeszcze coś takiego co trudno nazwać, ale dobrze jak to się czuję na drodze
a może to była jakaś interpretacja konkretnego zachowania na drodze, nie wiem, nie pamiętam, wiem tylko, że mi to utkwiło, tak samo jak tego, że na jezdni połączonej z torowiskiem, jak tramwaj stoi na przystanku nie trzeba stać jak osioł aż zamknie drzwi, tylko spokojnie jechać jak już wszyscy wsiądą i wysiądą, co na ulicy, którą codziennie jeżdżę bardzo usprawniło by ruch, a tak niestety jest 2x większy korek.
w każdym razie kierunkowskazów używać trzeba do sygnalizowania zamiaru i ja akurat należę do tych, którzy mają tendencję do używania ich nawet na podwórku
natomiast też jestem pewien, że jak śmignę kogoś na dwupasmówce (czy tam pasówce) i nie włączę kierunkowskazu wracając na swój pas (czy tam pasmo
) 300m przed wyprzedzanym to żaden policjant mnie nie ukarze
nie widzę w tym zresztą nic złego i to już jest moja interpretacja jak najbardziej
a jak znajdę to co czytałem to podrzucę ale nie sądzę żebym szukał, zresztą to pewnie rzeczywiście nie był PRZEPIS więc nie pogadamy
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
zawsze może pouczyćZamieszczone przez szkoda300m przed wyprzedzanym to żaden policjant mnie nie ukarze

Ale kierunkowskazy mają też drugi aspekt - trzeba pilnować, czy się wyłączyły. Ileż to razy jechałem za kimś kto miał ciągle włączony np. lewy kierunek. I wyczuj o co gościowi chodzi. I dlatego mocno się zastanawiam obserwuje jak mam wyjechać przed takim niby-skręcającym na skrzyżowanie.
Komentarz
-
-
:twisted:Zamieszczone przez westwi78zawsze może pouczyć
a stop?Zamieszczone przez westwi78Ale kierunkowskazy mają też drugi aspekt - trzeba pilnować, czy się wyłączyły. Ileż to razy jechałem za kimś kto miał ciągle włączony np. lewy kierunek. I wyczuj o co gościowi chodzi. I dlatego mocno się zastanawiam obserwuje jak mam wyjechać przed takim niby-skręcającym na skrzyżowanie.
masakra :?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
mi to zabrakło jeszcze jednej odpowiedzi - jak widzę w lusterku że za mną nikt nie jedzie i zmieniam pas z lewego np na środkowy itp to nie migam no bo komu migać jak nikogo ta zmiana nie dotyczy- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
to że kogoś nie widzisz, nie znaczy że go tam nie ma (z tyłu, z przodu, boku, martwych strefach lusterek).Zamieszczone przez Jac_ekmi to zabrakło jeszcze jednej odpowiedzi - jak widzę w lusterku że za mną nikt nie jedzie i zmieniam pas z lewego np na środkowy itp to nie migam no bo komu migać jak nikogo ta zmiana nie dotyczy
Komentarz
-
-
westwi78 a co jezeli chodzi o noc ? wtedy widzisz czy sa swiatla z boku czy z tylu wszedzie, gorzej jak ktos jedzie bez ;] a tacy tez sie zdarzaja. Osobiscie zawsze wlaczam kierunki, chodz zdarza mi sie wlasnie czasami gdy juz po ciemku wracam do domu nie wlaczyc (jest to na prawde bardzo rzadkie), ale tylko wtedy gdy wiem ze nie ma nikogo obok.Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
wiem na 100%, mam taki odruch że zawsze sprawdzam co chwila w lusterkach co się dzieje z tyłu, ZAWSZE wiem czy mnie ktoś nie wyprzedza itd, poza tym przed zmianą pasa się upewniam ze nic nie jedzie i jeszcze mi się nie zdarzyło zajechać komuś drogę.... nieświadomie :diabelski_usmiech bo świadomie to kilka razy trzeba było się wcisnąć w luczkę ;-) w ciągu prawie 16 lat jazdy.Zamieszczone przez westwi78to że kogoś nie widzisz, nie znaczy że go tam nie ma
A i jeszcze mi się przypomniało że zdaża mi się w trasie nie włączyć kierunku jak wracam po wyprzedzaniu przed samochód wyprzedzany - przy czym to i tak dla niego nie ma znaczenia bo z każdą sekundą jestem coraz dalej od niego a nigdy nie wieżdżam przed zderzak wręcz przeciwnie ciągnę z dużym zapasem po lewej stronie jezdni - nawet żona się czasami pyta kiedy wracamy na naszą stronę? :szeroki_usmiech- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
nie sądzę.Zamieszczone przez winni77Przejrzałem pobieżnie PORD i nic nie znalazłem na temat zwolnienia z obowiązku sygnalizowania przy powracaniu na swój pas przy kończeniu manewru wyprzedzania.
i wyprzedzamy i zmieniamy pas. i jeden i drugi manewr należy zasygnalizować. Bo pas możesz zmienić kiedy chcesz i nie musi mieć to niczego wspólnego z wyprzedzaniem (bo może omijasz przeszkodę na drodze).Zamieszczone przez Sevjeżeli chodzi o wyprzedzanie to nie w tym rzecz że zmieniamy pas i trzeba to sygnalizować ale wyprzedzamy i ten manewr należy sygnalizować
I powrót na pas wiąże się nie "z powrotem" w dosłownym tego słowa znaczeniu, ale ze zmianą pasa.
Nie wiem, dla mnie to taka oczywista oczywistość jak włączenie świateł - szczególnie gdy jest ciemno. Ale zarówno temat uzywania kierunkowskazów jak jazda ze światłami w dzień to temat baaaaardzo gorący widzę.
No bo tak, po co zdradzać innym swoje manewry. Po co mają wiedzieć, co chcę zrobić. A może jestem kierowcą cichociemnym
Nigdy nie masz takiej pewnościZamieszczone przez radekgwale tylko wtedy gdy wiem ze nie ma nikogo obok
Ja np. boję się jechać z osobą, która włącza lewy kierunkowskaz wjeżdżając na rondo, i miga nim tak długo, aż z tego ronda nie zjedzie (szczególnie te małe, osiedlowe rondka), a na skrzyżowaniu z pierwszeństwem kierunku nie używa, no bo po co.
Komentarz
-
-
i tak najlepsi sa Ci ktorzy hamuja do zera juz kreca kiera i dopiero kierunek wlaczaja
a jeszcze lepiej gdy swiatla stopu nie maja, i sprobuj zgadnac o co takiemu chodzi : )
Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
no to sorry, ale jak nie masz pewności czy kogoś nie ma za tobą to chyba nie zmieniasz pasa ruchu no bo jak można zmieniać pas jak się nie wie czy się za chwilę nie zginie wymuszając pierwszeństwo.Zamieszczone przez karolcaNigdy nie masz takiej pewności
Zawsze mam PEWNOŚĆ że za mną nikt nie jedzie jak zmieniam pas bez kierunku, jak jest normalny ruch to mam zasadę (którą obecnie uporczywie sprzedaję żonie) że włączam WCZEŚNIEJ kierunkowskaz a nie w momencie zmiany pasa ruchu.
Znacznie gorsza od nieużywanie kierunku przy zmianie pasa ruchu jest technika włączenia kierunku i wjechania centralnie przed maskę samochodu i jeszcze pretensja "o co k$%^& chodzi przecież włączyłem/am kierunkowskaz" a takie rzeczy też się zdarzająZamieszczone przez winni77Jednak świadome nieużywanie kierunków jest dla mnie objawem chamstwa i lekceważeniem innych użytkowników drogi które prowadzi do tworzenia niezdrowej (i po prostu niebezpiecznej) atmosfery na drodze.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
za mną może jechać milion innych pojazdów. Zmieniając pas, chcę mieć wolny ten "docelowy" :szeroki_usmiechZamieszczone przez Jac_ekno to sorry, ale jak nie masz pewności czy kogoś nie ma za tobą to chyba nie zmieniasz pasa ruchu
Jeśli mamy czepiać się słówek - to mam czekać aż pas będzie całkowicie wolny czy wystarczy mi "bezpieczna" odległość (pojęcie względne, ale chodzi i tzw. wymuszenie czyli spowodowanie zmniejszenia prędkości samochodu, który jest w oddali).
A żony nie uczyli, że najpierw kierunek, a dopiero potem sprawdza się czy manewr jest możliwy do wykonania (schemat w uproszczeniu), na niektórych stronach www są świetne symulatory "wyprzedzania".
Komentarz
-
-
Uczyli uczyli, ale żona najpier sprawdza czy nic nie jedzie a poźniej równo z kierunkiem skręca - jeździ dopiero od roku i nie dla tego że lubi tylko dlatego że musi - wolała by nie jeździć jak by mogła. Najważniejsze jest to że jeździ zgodnie z przepisami (prędkość itd) i jak na ten pierwszy rok jazd jest całkiem dobrze - choć ja zawsze coś znajdę co można jeszcze poprawić ;-) niby to są detale ale w pewnych okolicznościach bardzo istotne ;-)Zamieszczone przez karolcaA żony nie uczyli, że najpierw kierunek, a dopiero potem sprawdza się czy manewr jest możliwy
nie, wystarczy że masz pewność że manewr będzie bezpieczny i tyle albo aż tyle.Zamieszczone przez karolcato mam czekać aż pas będzie całkowicie wolny czy wystarczy mi "bezpieczna" odległość- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
widzę, że nie poczułeś ironiiZamieszczone przez Jac_ekkarolca napisał/a:
to mam czekać aż pas będzie całkowicie wolny czy wystarczy mi "bezpieczna" odległość
nie, wystarczy że masz pewność że manewr będzie bezpieczny i tyle albo aż tyle.
ale ok. wiem, że chodzi o bezpieczeństwo. tylko albo aż.
swoją drogą, rzadko zdarza się, aby ktoś mówił, że kobieta całkiem dobrze sobie radzi
Komentarz
-
-
ojej bo to trzeba wymagać tego co ktoś jest w stanie osiągnąć, żona musi jeździć choć nie sprawia jej to żadnej przyjemności - i jak na ten rok jazdy, oraz jej ogólną niechęć i nerwy ;-) to, po pierwsze i najważniejsze nie nabrała jeszcze takiej zgubnej pewności siebie w stylu "mam prawko, jeżdżę już rok to wiem już wszystko" i jeździ bardzo przepisowo i analizuje sobie drogę przed i po powrocie ;-) Jest ostrożna i tego od niej wymagam szczególnie że z tyłu prawie zawsze siedzi dziecko więc nie ma miejsca na błędy. Dziś np wymusił koleś na niej pierwszeństwo przejeżdżając jej przed maską i tu zwykłe skorzystanie z pierwszeństwa przejazdu zakończyło by się klepaniem machy, puściła kretyna może go ktoś inny dziś "złapie".Zamieszczone przez karolcaże kobieta całkiem dobrze sobie radzi
Ps. żona nawet na parkingu przy manewrach miga gdzie jedzie - mi to ryba niech sobie ćwiczy, lepiej migać za dużo niż za mało
A tak przy okazji, jak wyjeżdżacie z miejsca postojowego na drodze lokalnej gdzie nie ma prawie ruchu to włączacie kierunki ?- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-



Komentarz